Google i zmiany w prezentacji wyników wyszukiwania

Ostatnia aktualizacja 2 miesiące temu przez Adam

Na skutek dochodzenia Komisji Europejskiej trwającego od 2010 Google zgodził się na zmiany w prezentacji wyników wyszukiwania.

Dochodzenie to toczyło się przeciwko Google a dotyczyło wykorzystywania dominującej pozycji. Chodzi o nadmierne promowanie przez Google własnych stron i portali z sektora zakupów, połączeń lotniczych i turystyki działając na niekorzyść konkurencyjnych w tych branżach portali. Ale ze specjalnego wyróżniania własnych produktów Google nie zrezygnuje a ma to mieć postać specjalnego wyróżnienia linków do własnych serwisów.

Google zobowiązało się że tam gdzie umieszcza reklamy własnych serwisów udostępni miejsce na 3 jednostki reklamowe firm konkurencyjnych.

Google zostało zobowiązane do powyższych działań przez 5 lat. Za złamanie powyższych postanowień ma mu grozić kara w wysokości 10% światowej sprzedaży.

Skąd w ogóle taka nagonka na Google ?

Odpowiedź jest prosta: ponad 80% zapytań w europejskich wyszukiwarkach dokonywana jest za pomocą właśnie Google.

Powyższych informacji oficjalnie nie chcą skomentować ani Komisja Europejska ani samo Google.