Google adsense, wzrost wskaźnika CTR

Każdy kto myśli o zarabianiu w internecie z pewnością ma do czynienia z Google Adsense i z pewnością głowi się jak zwiększyć wskaźnik CTR, który określa procentowo ilość kliknięć w reklamy względem ilości ich wyświetleń

Wiadomo ze statystyk iż wskaźnik ten w bardzo dobrze zoptymalizowanych stronach www czy serwisach może osiągać poziom 5,%.

Mnie niestety nie udaje się przebić poziomu 2%.

Ostatnio jednak odnotowałem pozytywny efekt w swoich statystykach Google Adsense jakim jest wzrost wskaźnika CTR.

Od miesiąca może od dwóch pozbyłem się powitalnego wyskakującego okienka, w którym prezentowałem oczywiście jakieś produkty czy linki z programów partnerskich. Skuteczność tego rozwiązania była nikła więc decyzja o deinstalacji odpowiedniej wtyczki była łatwa.

Ale to co zauważyłem bardzo mnie zaskoczyło ponieważ mój wskaźnik CTR z Google Adsense wzrósł niemal o cały procent.
Nie jestem super specem i trudno jednoznacznie mi stwierdzić że to właśnie było przyczyną wzrostu wskaźnika a co za tym i zarobków z Adsense.

Dochodzę do wniosku że co za dużo to nie zdrowo.
Dzięki rezygnacji z wyskakującego okienka z pewnością mniej irytowałem tych którzy nie poblokowali sobie takich gadżetów a po drugie dałem mniej możliwości do klikania. Tym samym domyślam się że Ci którzy by może kliknęli w reklamy z wyskakującego okienka klikają w reklamy na stronie. Pewnie nie w 100% się to przenosi ale zapewne ma to ogromny wpływ.

Poczekam jeszcze trochę i zobaczymy czy to czasem nie chwilowy trend rynkowy. Chciałbym aby tendencja wzrostu wskaźnika się utrzymała.

Mam kolejne pomysły co do optymalizacji serwisu pod kątem ilości reklam, którymi podzielę się z wami niedługo.

Jeżeli macie jakieś swoje podobne spostrzeżenia dzielcie się nimi, mogą one komuś naprawdę pomóc.