AdTaily nowy model rozliczeń PTC.
Ostatnia aktualizacja 3 lata temu przez Adam
AdTaily to serwis dzięki któremu można zarabiać w internecie jak w nim się reklamować. Jest on wart uwagi ponieważ cały czas się rozwija i proponuje nowe rozwiązania.
Nowości w serwisie AdTaily pomagającym w zarabianiu i reklamowaniu się w internecie polegają przede wszystkim na wprowadzenia modelu rozliczeniowego PTC czyli płatne za każdy click.
Postanowiłem sprawdzić jak to działa. Ku mojemu zaskoczeniu nie jest to tak dostępne jak można by było się spodziewać. Po pierwsze nie wykupimy reklamy w modelu PTC za pośrednictwem sklepu AdTaily.
Konieczne jest zwrócenie się do obsługi w celu weryfikacji jakości naszego banera reklamowego. Czynność ta tłumaczona jest troską o jakość reklam proponowanych do wyświetlania dla wydawców.
No może to i ma sens ale gdzie tu urok całego dobrodziejstwa jakim jest internet, automatyzm i szybkość ?
no w tym przypadku chyba nie zostało ono w pełni wykorzystane.
Ale to co najgorsze to przed nami. A mianowicie reklamę w tym modelu (PTC) możemy wykupić ale za minimum 500 zł a to znowu tłumaczone jest tym że serwis AdTaily chce uniknąć reklam które ze względu na swój niski budżet bardzo szybko by się kończyły. I tego to ja w ogóle nie rozumiem bo przecież ja jako reklamodawca decyduje sam ile mam na reklamę i choćby to było 25 zł to usługa powinna zostać zrealizowana. Reklama szybko by się skończyła ale z tym się liczę a wydawca miałby możliwość rozpoczęcia wyświetlania drugiej.
Ale nie jest to tak rozwiązane i dochodzę do wniosku że nowa usługa została wprowadzona dla bardziej ekskluzywnych użytkowników, mam na myśli większych graczy na rynku internetowym bo nikt z domowych dorabiaczy nie wykupi reklamy za 500 zł (ja nie wykupie).
Do tego wszystkiego można dodać jeszcze wcześniejsze zmiany polegające na wykupie reklam w klasycznym modelu polegającym za płacenie za określony okres wyświetlania reklamy na czas nie krótszy niż 3 dni.
Wszystko to sprawia iż AdTaily stał się mniej przyjazny małym domowym dorabiaczom i strasznie stracił na elastyczności. Coraz więcej w tym wszystkim formalizmów, coraz mniej elastyczności, a jak by nie było właśnie te cechy stanowiły o prawdziwym potencjale AdTaily.
Reasumując nie zniechęcam do AdTaily (bo sam efektywnie korzystam z ich usług) ale zwracam uwagę na rzeczy które są udoskonalane i wprowadzane ale tylko dla pewnej grupy użytkowników serwisu.
Po narzekaniu nadszedł czas na pozytywy.
Od kilku dni (od 23.11.2011) rozpoczęło się testowaniu usługi nazwanej geotargetowanie. Usługa będzie umożliwiała określenie z jakiego regionu użytkownicy powinni zobaczyć naszą reklamę.
Usługa ta powiązana jest z wcześniejszą zmianą dotyczącą usługi PTC.
Dzięki tej nowości po określeniu że nasza reklama rozliczana w modeli PTC powinna wyświetlać się użytkownikom z Warszawy to właśnie dla użytkowników z Warszawy taka reklama dostanie wyższy priorytet i wyświetli się w pierwszej kolejności.
To jest super ale pamiętaj że możesz skorzystać z tego jak wykupisz reklamę w modelu PTC co kosztuje minimum 500zł.
Frazy, które Was tu skierowały:
- adtaily opinie