Zmiana w algorytmie wyszukiwania Google – hummingbird

Zmiany jakich Google dokonuje w swoim algorytmie są dla wszystkich czymś tak naturalnym i nieuniknionym jak przysłowiowa „śmierć i podatki”.

Tym razem celem zabiegów dokonanych przez Google jest łatwiejsze i efektywniejsze obsługiwanie rozbudowanych zapytań. Szczególnie duży nacisk położony został na obsługę wyszukiwań głosowych oraz na używania naturalnego języka. Zmiany wprowadzone przez Google powinny zapewnić internautom bardziej precyzyjne i trafne wyniki ich zapytań.

Nowy kod algorytmu nosi nazwę hummingbrid (koliber) i zastępuje stary, który nazywa się caffeine i działał od 2010 r.

Świat się zmienia a dwa razy szybciej zmienia się internet i potrzeby jego użytkowników. Jak widać Google doskonale zdaje sobie z tego sprawę dokonując ważnych i rozwojowych zmian w swoim algorytmie. Najzwyczajniej na świecie nie może pozostać obojętnym na nowo pojawiające się potrzeby. Z drugiej strony jeżeli uda im się sprostać oczekiwaniom nowych użytkowników to potencjał zysków będzie wzrostowy, a nie oszukujmy się przecież właśnie o to chodzi.

Nie powinniśmy się obawiać o PageRank ponieważ nadal będzie on jednym z najważniejszych czynników określających wartość merytoryczną stron internetowych.

A jak będzie na prawdę to życie pokaże i szybciutko wszystko zweryfikuje

Ale faktycznie coś jest na rzeczy odnośnie zmiany sposobu zadawania pytań w wyszukiwarce. Sam po sobie widzę że co raz częściej zadając pytanie wpisuje frazę w sposób naturalny nie do końca zastanawiając się jak widzi to algorytm Google. Dopiero jak wyniki są dla nie nie zadowalające staram się bardziej precyzyjnie (po staremu) sformułować zapytanie.